یا اَیُهَا العَزیز انْظُرْ إِلَيْنَا نَظْرَةً رَحِيمَةً


اردیبهشت 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

یا اَیُهَا العَزیز انْظُرْ إِلَيْنَا نَظْرَةً رَحِيمَةً


... و اینک نیک بنگر حتی از میان خارها نیز میتوان رویید: با رویشی سرخ، با منشی سبز و این است رمز دوام شیعیان در حصار دجالیانِ زمان: رویش سرخ حسینی همرا با منش سبز مهدوی!!

  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

  • جستجو


    موضوعات

  • همه
  • روایت
  • شهید
  • درست نویسی
  • کلام رهبری
  • سخن بزرگان
  • متفرقه
  • دانلود ها
  • سبک زندگی
  • قرآن
  • امالی(شیخ صدوق)
  • نهج البلاغه
  • شعر
  • نگین آفرینش
  • محرم
  • سیاسی
  • صاحب الزمان
  • اربعین
  • کربلا
  • خدا
  • شهید ابراهیم هادی

  •   فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
  • RSS چیست؟

    آمار

  • امروز: 19
  • دیروز: 48
  • 7 روز قبل: 562
  • 1 ماه قبل: 5081
  • کل بازدیدها: 162293

  • یا اَیُهَا العَزیز انْظُرْ إِلَيْنَا نَظْرَةً رَحِيمَةً


    کاربران آنلاین

  • زفاک

  • رتبه

     
       
      زندگانى حضرت امام حسين عليه السلام    

    .

     

    .

    هیچ پیغمبری نیست مگر اینکه در آن بقعه یعنی کربلا می رود و آن را زیارت می کند و برای مصیبت امام حسین گریان می شود. ملائکه و جن و انس همه روزه کربلا را زیارت می نمایند. وقتی شب جمعه فرا می رسد تعداد نودهزار(90،000) ملائک در کربلا نازل و برای امام حسین گریان می شوند و فضائل و مناقب حسین را ذکر می کنند.

    امام حسین علیه السلام در آسمان به : حسین مذبوح یعنی ذبح شده و در زمین به: اباعبدالله مقتول و در دریا به : فرزند درخشنده مظلوم نامیده می شود.در روز قتل حسین آفتاب و ماهتاب خواهند گرفت و تاریکی تا مدت سه روز برای مردم ادامه خواهد داشت. آسمان خون می بارد. کوه ها خراب و دریاها دچار موج می شوند.

    اگر فرزندانی و طایفه ای از شیعیان حسین که خون آن حضرت را مطالبه می کنند باقی نمی ماندند خدا آتشی از آسمان بر سر آنان می ریخت که زمین و اهل آن را می سوزانید.

     

     

    ______________________

    مجلسی، محمدباقربن محمدتقی - نجفی، محمدجواد، زندگانی حضرت امام حسین علیه السلام(ترجمه جلد45 بحارالانوار)،1جلد،اسلامیه تهران

    .

    کلیدواژه ها: اباعبدالله, اربعین, امام حسین علیه السلام, بحارالانوار, شب زیارتی, شیعه, کربلا
    موضوعات: روایت, شهید  لینک ثابت [پنجشنبه 1398-04-27] [ 10:28:00 ب.ظ ]

    ارسال نظر »

       
      اگر حاجتی داری حرف بزن ...    

     

    .

     

    .

    كَتَبْتُ إِلَي أَبِي الْحَسَنِ (ع) أَنَّ الرَّجُلَ يُحِبُّ أَنْ يُفْضِيَ إِلَي إِمَامِهِ مَا يُحِبُّ أَنْ يُفْضِيَ بِهِ إِلَي رَبِّهِ قَالَ فَكَتَبَ إِنْ كَانَتْ لَكَ حَاجَةٌ فَحَرِّكْ شَفَتَيْكَ فَإِنَّ الْجَوَابَ يَأْتِيكَ.

     

    به امام هادی علیه السلام نامه نوشتم:
    آدم دوست دارد حاجات خود را مستقیما از امامش دریافت کند و با او درباره ی مشکلاتش حرف بزند، دوست ندارد که بوسیله ی خدا از او فیض ببرد (به دلیل دوری از امام)

    حضرت در جواب ايشان نوشتند:
    اگر حاجتی داری
    لبت را حرکت بده،
    حرف بزن، بگو،
    جواب ما به تو خواهد رسید.

     

    بحارالانوار، جلد 53، صفحه 306

     

    .

    کلیدواژه ها: امام هادی علیه السلام, بحار الانوار, حاجت, خدا
    موضوعات: روایت, سبک زندگی  لینک ثابت [چهارشنبه 1397-01-01] [ 11:35:00 ق.ظ ]

    ارسال نظر »

       
      علامت نداء غیر از صیحه ماه رمضان است    

     

     

    امام صادق علیه السلام تصریح میکنند :

      ندا حتمی است

     

    سفیانی حتمیست یمانی حتمی است قتل نفس زکیه حتمیست دستی که در اسمان طلوع میکند حتمیست

      صدای مهیب در ماه رمضان حتمیست به گونه ای که خواب را بیدار میکند و بیدار را به فزع وامیدارد , و دختران جوان را از پوشش خود بیرون میکشد

     

    جالب است این که در این روایت نداء علامت قطعی معرفی شده
    و صوت در ماه رمضان هم یک علامت قطعی دیگر

     

     

    الغيبة للنعماني / النص / 252 / باب 14 ما جاء في العلامات التي تكون قبل قيام القائم ع و يدل على أن ظهوره يكون بعدها كما قالت الأئمة ع
    11- أَخْبَرَنَا عَلِيُّ بْنُ أَحْمَدَ الْبَنْدَنِيجِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ مُوسَى الْعَلَوِيُّ عَنْ يَعْقُوبَ بْنِ يَزِيدَ عَنْ زِيَادِ بْنِ مَرْوَانَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ:

     النِّدَاءُ مِنَ‏ الْمَحْتُومِ‏

    و السُّفْيَانِيُّ مِنَ‏ الْمَحْتُومِ‏ وَ الْيَمَانِيُّ مِنَ‏ الْمَحْتُومِ‏ و قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّةِ مِنَ‏ الْمَحْتُومِ‏ وَ كَفٌّ يَطْلُعُ مِنَ السَّمَاءِ مِنَ‏ الْمَحْتُومِ‏ قَالَ وَ

     فزْعَةٌ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ تُوقِظُ النَّائِمَ وَ تُفْزِعُ الْيَقْظَانَ وَ تُخْرِجُ‏ فتاه من خدرها

     

    .

    کلیدواژه ها: انتظار, رمضان, سفیانی, ظهور, علائم ظهور, نفس زکیه, یمانی
    موضوعات: روایت  لینک ثابت [سه شنبه 1396-12-29] [ 05:53:00 ب.ظ ]

    ارسال نظر »

       
      رجبیون کجایند؟    

    .

    .

    حضرت امام صادق علیه السلام فرموده است: روز رستاخیز سروشى از درون عرش ندا می ‏دهد《 این الرجبیون؟》 رجبی‏ون کجایند؟

     گروهى برمی ‏خیزند که چهره‏ شان براى مردم محشر می ‏درخشد، بر سرشان تاج پادشاهى آکنده از مروارید و یاقوت است. همراه هر یک از ایشان هزار فرشته از سوى راست و هزار فرشته از سوى چپ ایستاده ‏اند و به او می ‏گویند اى بنده خدا! کرامت خداى بر تو گوارا باد!

     از عرش هم ندا می ‏آید که اى بندگان من! سوگند به عزت و جلال خودم جایگاه شما را گرامى و عطاى شما را جزیل قرار می دهم و غرفه ‏هایى از بهشت به شما ارزانى می ‏دارم که از زیر آن جوی ‏ها جارى است و جاودانه در آن خواهید بود و پاداش عمل ‏کنندگان چه نیکوست
    ، شما براى من در ماهى، روزه ‏ی مستحبى گرفتید که حرمت آن ماه را بزرگ و حق آن را واجب کرده ‏ام. اى فرشتگان من! این بندگان و کنیزکان مرا به بهشت درآورید.

     امام صادق علیه السلام اضافه فرموده که این پاداش کسى است که چیزى از ماه رجب را روزه بگیرد، هر چند یک روز از دهه اول یا دوم یا آخر آن باشد.

     

    روضة‌الواعظین، ج۲، ص۴۰۲

     

    .

    کلیدواژه ها: این رجبیون, رجب, روزه, محشر
    موضوعات: روایت, سبک زندگی  لینک ثابت [دوشنبه 1396-12-28] [ 01:53:00 ب.ظ ]

    ارسال نظر »

       
      حاضر جوابی هنر نیست!    

    .

     


    آقا امام صادق علیه السلام در یک روایتی مفصل به عنوان بصری می فرمایند:

     

    اگر کسی به تو گفت اگر یک کلمه بگویی ده تا می شنوی به او بگو:
    اگر ده کلمه بگویی، یکی هم نمیشنوی.

     

    بحارالانوار،ج۱ ص۲۲٤ حدیث عنوان بصری

    کلیدواژه ها: امام صادق علیه السلام, حديث عنوان بصری, روایت, هنر
    موضوعات: روایت, سخن بزرگان, سبک زندگی  لینک ثابت [یکشنبه 1396-12-27] [ 09:52:00 ب.ظ ]

    ارسال نظر »

       
      به خاطر امام زمان صلوات الله علیه هم را تحمل کنیم    

    .


    - عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ عَبْدِ الْأَعْلَى قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنِ احْتِمَالِ أَمْرِنَا التَّصْدِيقُ لَهُ وَ الْقَبُولُ فَقَطْ مِنِ احْتِمَالِ‏
    أَمْرِنَا سَتْرُهُ وَ صِيَانَتُهُ مِنْ غَيْرِ أَهْلِهِ فَأَقْرِئْهُمُ السَّلَامَ وَ قُلْ لَهُمْ رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً اجْتَرَّ مَوَدَّةَ النَّاسِ إِلَى نَفْسِهِ «1» حَدِّثُوهُمْ بِمَا يَعْرِفُونَ وَ اسْتُرُوا عَنْهُمْ مَا يُنْكِرُونَ ثُمَّ قَالَ وَ اللَّهِ مَا النَّاصِبُ لَنَا حَرْباً بِأَشَدَّ عَلَيْنَا مَئُونَةً مِنَ النَّاطِقِ عَلَيْنَا بِمَا نَكْرَهُ فَإِذَا عَرَفْتُمْ مِنْ عَبْدٍ إِذَاعَةً فَامْشُوا إِلَيْهِ وَ رُدُّوهُ عَنْهَا فَإِنْ قَبِلَ مِنْكُمْ وَ إِلَّا فَتَحَمَّلُوا عَلَيْهِ بِمَنْ يَثْقُلُ عَلَيْهِ وَ يَسْمَعُ مِنْهُ فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنْكُمْ يَطْلُبُ الْحَاجَةَ فَيَلْطُفُ فِيهَا حَتَّى تُقْضَى لَهُ فَالْطُفُوا فِي حَاجَتِي كَمَا تَلْطُفُونَ فِي حَوَائِجِكُمْ فَإِنْ هُوَ قَبِلَ مِنْكُمْ وَ إِلَّا فَادْفِنُوا كَلَامَهُ تَحْتَ أَقْدَامِكُمْ وَ لَا تَقُولُوا إِنَّهُ يَقُولُ وَ يَقُولُ فَإِنَّ ذَلِكَ يُحْمَلُ عَلَيَّ وَ عَلَيْكُمْ أَمَا وَ اللَّهِ لَوْ كُنْتُمْ تَقُولُونَ مَا أَقُولُ لَأَقْرَرْتُ أَنَّكُمْ أَصْحَابِي هَذَا أَبُو حَنِيفَةَ لَهُ أَصْحَابٌ وَ هَذَا الْحَسَنُ الْبَصْرِيُّ لَهُ أَصْحَابٌ وَ أَنَا امْرُؤٌ مِنْ قُرَيْشٍ قَدْ وَلَدَنِي رَسُولُ اللَّهِ ص وَ عَلِمْتُ كِتَابَ اللَّهِ وَ فِيهِ تِبْيَانُ كُلِّ شَيْ‏ءٍ بَدْءِ الْخَلْقِ وَ أَمْرِ السَّمَاءِ وَ أَمْرِ الْأَرْضِ وَ أَمْرِ الْأَوَّلِينَ وَ أَمْرِ الْآخِرِينَ وَ أَمْرِ مَا كَانَ وَ أَمْرِ مَا يَكُونُ كَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَى ذَلِكَ نُصْبَ عَيْنِي.

    الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏2، ص: 223


    امام صادق صلوات الله علیه فرمودند:


    لیس من احتمال امرنا  التصدیق له و القبول فقط

    من احتمال امرنا ستره و صیانته من غیر اهله

     

    میفرمایند پذیرش امر ما فقط در تصدیقش و قبولش خلاصه نمیشود
    بلکه از پذیرش امر ما مخفی کردن آن و نگهداریش از نا اهل است

    در ادامه میفرمایند:


    سلام مرا به آنها برسان و به آنها بگو :

    خدا رحمت کند بنده ای را که محبت مردم را به خود جلب نماید

     و با آنچه آنها می دانند و آشنا هستند سخن بگوید

     و در مورد چیزی که قبول ندارند و نمی دانند سخن نگوید.

    و سپس فرمود: به خدا سوگند جنگ ناصبی با ما سخت تر از مطالبی که بعضی به ما نسبت می دهند و ما راضی نیستیم، نیست. ( حتی ممکنه اون مطلبی که به اهلبیت نسبت میدیم حق باشه اما چون جاش نیست این طور میشه )

     

    اگر از کسی شنیدید که دارد افشاگری می کند،  سراغ او بروید و او را از این کار منع کنید.
    اگر پذیرفت و اگر نه او را تحت فشار افرادی که حرف شنوی از آنها دارد قرار دهید

    چون گاهی شخص حاجتی دارد و آن قدر دنبال آن می رود و اصرار می کند تا برآورده شود.

    (حضرت میفرمایند برای حاجت من هم ارزش قایل بشید )

    پس حاجت مرا هم برآورده کنید همانگونه که حاجت های خود را برآورده می کنید.

    بنابراین اگر از شما قبول کرد وگرنه سخن وی را زیر پا دفن کنید.

    نگویید که می گوید و می گوید . ( نگید این گفت اون چیز گفت تودار باشید)

    چون این به ضرر من و شما تمام می شود.


    به خدا سوگند اگر شما آنچه را من می گویم می گفتید، می پذیرفتم که شما اصحاب  من هستید.
    (اصحاب حضرت باشیم )

    بنگرید این ابوحنیفه اصحاب دارد. این حسن بصری هم اصحاب دارد.

    و من مردی از قریش هستم و فرزند رسول خدا «صل الله علیه و آله» هستم و کتاب خدا را دانستم که در آن بیان هر چیزی هست. شروع خلقت، امر آسمان، امر زمین، امر اولین و آخرین و هرآنچه بوده و خواهد بود و همه اینها مثل اینکه در برابر چشم من است و من به آن نگاه می کنم.


    (حضرت میفرمایند اصحاب کفر باهم متفق هستند شما چرا اینقدر مرا اذیت میکنید).

    .

     

    کلیدواژه ها: امام زمان, اهل بیت, ناصبی, ولایت, کافی
    موضوعات: روایت  لینک ثابت [دوشنبه 1396-12-14] [ 04:25:00 ب.ظ ]

    2 نظر »

       
      منكر آخرين امام    

    .

    امام حسن عسکری علیه‌السلام و معرفی آخرین امام
    و هشدار درباره منكر آخرين امام


      موسی بن جعفر بن وهب بغدادی روایت کرده است که گفت:

    از امام حسن عسکری سلام الله علیه شنیدم که فرمود:

    كَأَنِّي بِكُمْ وَ قَدِ اخْتَلَفْتُمْ بَعْدِي فِي الْخَلَفِ مِنِّي،
    أَلَا إِنَّ الْمُقِرَّ بِالْأَئِمَّةِ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ الْمُنْكِرَ لِوَلَدِي كَمَنْ أَقَرَّ بِجَمِيعِ الْأَنْبِيَاءِ وَ رُسُلِهِ ثُمَّ أَنْكَرَ نُبُوَّةَ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله.
    لِأَنَّ طَاعَةَ «آخِرِنَا» كَطَاعَةِ أَوَّلِنَا وَ الْمُنْكِرَ «لِآخِرِنَا» كَالْمُنْكِرِ لِأَوَّلِنَا.
    أَمَا إِنَّ لِوَلَدِي «غَيْبَةً» يَرْتَابُ فِيهَا النَّاسُ إِلَّا مَنْ عَصَمَهُ اللَّهُ.


      گویا می بینم که شما بعد از من در مورد جانشین من اختلاف می کنید،
    بدانید و آگاه باشید کسی که بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله نسبت به ائمّه سلام الله علیهم اقرار نماید، ولی نسبت به فرزندم انکار کند
    مانند کسی است که به همه پیامبران و رسولان اقرار نماید، ولی نبوت رسول خدا صلی الله علیه و آله را انکار کند،
    زیرا که اطاعت «آخرین ما» مانند اطاعت اولین ما،
    و منکر «آخر ما» ، منکر اوّل ما است.
    بدانید و آگاه باشید برای فرزندم «غیبتی» است که مردم همه دچار تردید می شوند، مگر کسی که خداوند او را حفظ کرده و مصونیت بخشد.

     

     كفاية الأثر في النص على الأئمة الإثني عشر، ص: ٢٩٦

     

    .

    کلیدواژه ها: آخرالزمان, امامت, غیبت, مصونیت, ولایت, وهب
    موضوعات: روایت  لینک ثابت [یکشنبه 1396-12-13] [ 07:03:00 ب.ظ ]

    ارسال نظر »

       
      علت دشمنی مردم با شیعیان    

     

    بادشمن دین خدا دشمن باش هر که باشد (حتی اگر سید علوی و فاطمی باشد)


    حسن بن جهم میگوید نزد امام رضا علیه السلام بودیم و نزد ایشان زید بن موسی برادرشان نیز بود
    حضرت به زید میفرمودند:

    ای زید تقوای خدا را داشته باش که ما با تقوا به انچه خواستیم رسیدیم
    هر کس تقوای الهی نداشته باشد و مراقبت بر تقوای الهی نداشته باشد از ما نیست

    و ما هم از او نیستیم

    اى زيد مبادا آن كس از شيعيان ما كه بر او تسلّط يافتى او را كوچك و پست شمارى و زورگوئى كنى كه اين، سبب از ميان رفتن نور تو است،

    1. اى زيد مردم اين روزگار فقط براى محبّت و عقيده‏اى كه شيعيان به ولايتمان دارند آنان را دشمن ميدارند
    2. و با آنان كينه‏توزى مى‏كنند،
    3. و ريختن خون و بردن اموالشان را حلال ميدانند،

    و اگر تو بمانند مردم با آنان بدى كنى بخود ستم كرده‏اى و حقّ خود را ضايع ساخته‏اى.


    حسن بن جهم گويد: سپس امام عليه السّلام رو بمن كرده فرمود:

    اى پسر جهم هر كس با دين و آئين خدا مخالفت كند از او بيزار باش

    هر كس كه خواهد باشد و از هر قبيله‏اى كه بوده باشد (چه سيّد هاشمىّ و علوىّ، و چه از كسان ديگر)

     و هر كس با خدا دشمنى كند او را دوست مگير هر كس كه باشد و از هر طائفه‏اى كه باشد،

    گويد: عرضكردم يا ابن رسول اللَّه! دشمنى‏كننده با خدا كيست؟ فرمود: آنكه او را نافرمانى و معصيت كند.

     

    عيون أخبار الرضا عليه السلام / ج‏2 / 235 / 58 باب قول الرضا ع لأخيه زيد بن موسى حين افتخر على من في مجلسه و قوله ع فيمن يسي‏ء عشرة الشيعة من أهل بيته و يترك المراقبة ….. ص : 232
    6- حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِمْرَانَ الدَّقَّاقُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْكُوفِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو الْخَيْرِ صَالِحُ بْنُ أَبِي حَمَّادٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ الْجَهْمِ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ الرِّضَا ع وَ عِنْدَهُ زَيْدُ بْنُ مُوسَى أَخُوهُ وَ هُوَ يَقُولُ يَا زَيْدُ اتَّقِ اللَّهَ فَإِنَّهُ بَلَغْنَا مَا بَلَغْنَا بِالتَّقْوَى فَمَنْ لَمْ يَتَّقِ اللَّهَ وَ لَمْ يُرَاقِبْهُ فَلَيْسَ مِنَّا وَ لَسْنَا مِنْهُ يَا زَيْدُ إِيَّاكَ أَنْ تُهِينَ مَنْ بِهِ تَصُولُ مِنْ شِيعَتِنَا فَيَذْهَبَ نُورُكَ يَا زَيْدُ إِنَّ شِيعَتَنَا إنَّمَا أَبْغَضَهُمُ‏ النَّاسُ‏ وَ عَادُوهُمْ وَ اسْتَحَلُّوا دِمَاءَهُمْ وَ أَمْوَالَهُمْ لِمَحَبَّتِهِمْ لَنَا وَ اعْتِقَادِهِمْ لِوَلَايَتِنَا فَإِنْ أَنْتَ أَسَأْتَ إِلَيْهِمْ ظَلَمْتَ نَفْسَكَ وَ أَبْطَلْتَ حَقَّكَ قَالَ الْحَسَنُ بْنُ الْجَهْمِ ثُمَّ الْتَفَتَ ع إِلَيَّ فَقَالَ لِي يَا ابْنَ الْجَهْمِ مَنْ خَالَفَ دِينَ اللَّهِ فَابْرَأْ مِنْهُ كائِناً مَنْ كَانَ مِنْ أَيِّ قَبِيلَةٍ كَانَ وَ مَنْ عَادَى اللَّهَ فَلَا تُوَالِهِ كَائِناً مَنْ كَانَ مِنْ أَيِّ قَبِيلَةٍ كَانَ فَقُلْتُ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ وَ مَنِ الَّذِي يُعَادِي اللَّهَ تَعَالَى قَالَ مَنْ يَعْصِيهِ.

    .

    کلیدواژه ها: تقوا, سبک زندگی, شیعه, علوی, فاطمی, هاشمی, ولایت
    موضوعات: روایت, سبک زندگی  لینک ثابت [چهارشنبه 1396-12-09] [ 12:23:00 ب.ظ ]

    ارسال نظر »

       
      گوشه ای از مقامات حضرت زهراء سلام الله علیها    

     


    امام صادق علیه السلام فرمودند:

    به حضرت زهراء سلام الله علیها پناه ببرید
    به اسمشان استغاثه کنید
    مولایتان فاطمه را ندا کنید
    در این هنگام حاجتتان روا خواهد شد
    و به خواسته تان خواهید رسید
    و در بیان مقام و منزلت حضرت زهراء کفایت میکند که محل رجوع پدرشان بوده است از این جهت که نبی خدا صلوات الله علیه و اله ایشان را ( ام ابیها )نامیدند
    و این که ایشان پاره تن رسول الله بودند پس هر کس ایشان را خشمگین کند رسول الله را غضبناک و خشمگین کرده
    و کفایت میکند در بیان مقام و جایگاه ایشان …

     

    قال الامام الصادق علیه السلام عليكم بالزهراء ، استغيثوا بإسمها ونادوا مولاتكم فاطمة ، وحينئذ تقضى حاجتكم ، وتنالون مطلبكم ويكفي في مقام بيان منزلتها انها كانت المرجع لأبيها حيث كنّاها النبي صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم باُمّ أبيها ، وانها كانت بضعة منه فمن أغضبها فقد أغضبه صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم ويكفي في منزلتها

    الأسرار الفاطميّة نویسنده : الشيخ محمد فاضل المسعودي جلد : 1 صفحه : 37

     

    .

    کلیدواژه ها: استغاثه, حاجت, حضرت زهرا سلام الله علیها, سبک زندگی
    موضوعات: روایت, سخن بزرگان  لینک ثابت  [ 11:58:00 ق.ظ ]

    1 نظر »

       
      اهمیت نشر روایات    

    بسم الله الرحمن الرحیم

    معاویه بن عمار میگوید به امام صادق علیه السلام عرض کردم مردی هست که بسیار روایات شما را روایت میکند و روایات شما را بین مردم پخش میکند و در قلوب آنها و قلوب شیعیان شما آنها را محکم میکند
    و شاید عابدی از شیعیان شما اینقدر روایتگر نباشد
    کدام یک برتر هستند؟
    حضرت فرمودند:

    روایتگر حدیث ما که قلوب شیعیان ما را به واسطه آن احادیث محکم میکند برتر از هزار عابد است .

     

    الكافي (ط - الإسلامية) / ج‏1 / 33 / باب صفة العلم و فضله و فضل العلماء ….. ص :32

     

    9- الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ إِسْحَاقَ عَنْ سَعْدَانَ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ عَمَّارٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع رَجُلٌ رَاوِيَةٌ لِحَدِيثِكُمْ يَبُثُّ ذَلِكَ فِي النَّاسِ وَ يُشَدِّدُهُ فِي قُلُوبِهِمْ وَ قُلُوبِ شِيعَتِكُمْ وَ لَعَلَّ عَابِداً مِنْ شِيعَتِكُمْ لَيْسَتْ لَهُ هَذِهِ الرِّوَايَةُ أَيُّهُمَا أَفْضَلُ قَالَ الرَّاوِيَةُ لِحَدِيثِنَا يَشُدُّ بِهِ‏ قُلُوبَ شِيعَتِنَا أَفْضَلُ مِنْ أَلْفِ عَابِدٍ.

     

    .

    کلیدواژه ها: الکافی, راوی, روایت, شیعه
    موضوعات: روایت  لینک ثابت  [ 11:53:00 ق.ظ ]

    ارسال نظر »
    1 2 3 4 5 ...6 ...7 8 9 10 11 12 ... 24 »
     
    •  خانه  
    •  تماس   
    •  ورود